Fotoudstilling om mænd

Louise Fontain fortalte om sine billeder for Sisimiut-borgerne ved et arrangement i Taseralik søndag den 7. september. / Louise Fontain speaking during the opening of the exhibition on Sunday Foto: / Photo: Carsten Lind.
Taseraliks direktør Juaaka Lyberth introducerede udstillingen ved arrangementet. / Taseraliks culture centre director Juaaka Lyberth speaks during the opening Foto: / Photo: Carsten Lind
Louise Fontains udstilling
Udsigt til storkoncerners indtog i Grønland skaber forventninger men kan også skabe konflikter mellem industri og fiskersamfund. Problemstillinger man kender i Norge, hvor Louise Fontain har boet igennem 25 år. / The prospect of development in Greenland brings with it both promise but also the risk of conflict between industry and fishing. The same conflicts have been seen in Norway, where Fontain has lived for the past 25 years Foto: / Photo: Carsten Lind.
Louise Fontain arbejder som fotograf og skribent. Hun blev sendt til Danmark som skolebarn i 1967. / Fontain, a photograher and author, moved to Denmark in 1967 Foto: / Photo: Carsten Lind.
? Jeg kan selvfølgelig ikke drage konklusion på sammenligningen, men forholdene og ændringsprocesserne i 1960-ernes Grønland og i dag er mere og mere indlysende, siger Louise Fontain i forbindelse med udstillingens åbning i Sisimiut. / 'I don't know if you can apply the same lessons to Greenland, but the situation and the process of change in 1960s Greenland has become much more obvious.' Foto: / Photo: Carsten Lind.
Kunstneren foran en af de portrætterede (unge) mænd i udstillingen
? Først i mit voksne liv gik det op for mig, at det grønlandske samfund var bygget op med manden i centrum. Manden ? fangeren, som skaffede mad til sin familie ved sælfangst. Så længe han kunne fange sæl, havde familien altid "brød på bordet", siger Louise Fontain om baggrunden for at fotografere den grønlandske mand og sæler. / 'It is the man - the hunter, the trapper - who provides food for his family by hunting seals. As long as he could hunt seal, there was always food on the table.' Foto: / Photo: Carsten Lind.
Trioen G
Louise Fontain arbejder som fotograf og skribent. Hun blev sendt til Danmark som skolebarn i 1967. / Fontain, a photograher and author, moved to Denmark in 1967 Foto: / Photo: Carsten Lind. ? Jeg kan selvfølgelig ikke drage konklusion på sammenligningen, men forholdene og ændringsprocesserne i 1960-ernes Grønland og i dag er mere og mere indlysende, siger Louise Fontain i forbindelse med udstillingens åbning i Sisimiut. / 'I don't know if you can apply the same lessons to Greenland, but the situation and the process of change in 1960s Greenland has become much more obvious.' Foto: / Photo: Carsten Lind. Kunstneren foran en af de portrætterede (unge) mænd i udstillingen ? Først i mit voksne liv gik det op for mig, at det grønlandske samfund var bygget op med manden i centrum. Manden ? fangeren, som skaffede mad til sin familie ved sælfangst. Så længe han kunne fange sæl, havde familien altid "brød på bordet", siger Louise Fontain om baggrunden for at fotografere den grønlandske mand og sæler. / 'It is the man - the hunter, the trapper - who provides food for his family by hunting seals. As long as he could hunt seal, there was always food on the table.' Foto: / Photo: Carsten Lind. Trioen G Louise Fontain fortalte om sine billeder for Sisimiut-borgerne ved et arrangement i Taseralik søndag den 7. september. / Louise Fontain speaking during the opening of the exhibition on Sunday Foto: / Photo: Carsten Lind. Taseraliks direktør Juaaka Lyberth introducerede udstillingen ved arrangementet. / Taseraliks culture centre director Juaaka Lyberth speaks during the opening Foto: / Photo: Carsten Lind Louise Fontains udstilling Udsigt til storkoncerners indtog i Grønland skaber forventninger men kan også skabe konflikter mellem industri og fiskersamfund. Problemstillinger man kender i Norge, hvor Louise Fontain har boet igennem 25 år. / The prospect of development in Greenland brings with it both promise but also the risk of conflict between industry and fishing. The same conflicts have been seen in Norway, where Fontain has lived for the past 25 years Foto: / Photo: Carsten Lind. Louise Fontain arbejder som fotograf og skribent. Hun blev sendt til Danmark som skolebarn i 1967. / Fontain, a photograher and author, moved to Denmark in 1967 Foto: / Photo: Carsten Lind. ? Jeg kan selvfølgelig ikke drage konklusion på sammenligningen, men forholdene og ændringsprocesserne i 1960-ernes Grønland og i dag er mere og mere indlysende, siger Louise Fontain i forbindelse med udstillingens åbning i Sisimiut. / 'I don't know if you can apply the same lessons to Greenland, but the situation and the process of change in 1960s Greenland has become much more obvious.' Foto: / Photo: Carsten Lind. Kunstneren foran en af de portrætterede (unge) mænd i udstillingen ? Først i mit voksne liv gik det op for mig, at det grønlandske samfund var bygget op med manden i centrum. Manden ? fangeren, som skaffede mad til sin familie ved sælfangst. Så længe han kunne fange sæl, havde familien altid "brød på bordet", siger Louise Fontain om baggrunden for at fotografere den grønlandske mand og sæler. / 'It is the man - the hunter, the trapper - who provides food for his family by hunting seals. As long as he could hunt seal, there was always food on the table.' Foto: / Photo: Carsten Lind. Trioen G Louise Fontain fortalte om sine billeder for Sisimiut-borgerne ved et arrangement i Taseralik søndag den 7. september. / Louise Fontain speaking during the opening of the exhibition on Sunday Foto: / Photo: Carsten Lind. Taseraliks direktør Juaaka Lyberth introducerede udstillingen ved arrangementet. / Taseraliks culture centre director Juaaka Lyberth speaks during the opening Foto: / Photo: Carsten Lind Louise Fontains udstilling Udsigt til storkoncerners indtog i Grønland skaber forventninger men kan også skabe konflikter mellem industri og fiskersamfund. Problemstillinger man kender i Norge, hvor Louise Fontain har boet igennem 25 år. / The prospect of development in Greenland brings with it both promise but also the risk of conflict between industry and fishing. The same conflicts have been seen in Norway, where Fontain has lived for the past 25 years Foto: / Photo: Carsten Lind. Louise Fontain arbejder som fotograf og skribent. Hun blev sendt til Danmark som skolebarn i 1967. / Fontain, a photograher and author, moved to Denmark in 1967 Foto: / Photo: Carsten Lind.
Powered by Labrador CMS